REGULAMIN ZWROTÓW I REKLAMACJI TOWARÓW ZAKUPIONYCH W SKLEPACH STACJONARNYCH 

PROWADZONYCH PRZEZ TIGER WARSAW SP. Z O.O.

(OBOWIĄZUJĄCY OD 20.05.2024)


§1

POSTANOWIENIA WSTĘPNE






§2

ZWROT TOWARU











Za takie korzystanie uważa się w szczególności:


§3

REKLAMACJE TOWARU







1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;


2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił  przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.


5. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:


1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;


2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:


a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,


b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,


c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;


3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;


4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru


6. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.


7. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.


8. W przypadku, gdy Klient żąda wymiany Towaru lub jego naprawy, sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania, gdy opcja wskazana przez Klienta byłaby niemożliwa do zrealizowania przez Sprzedawcę albo, w porównaniu z drugim z możliwych żądań, wymagałaby nadmiernych kosztów.


9. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: 


1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową

2) przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową

3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową; 

4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; 

5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta 


10. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt. 3 lub 4, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt. 3 lub 4, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.


11. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.


12. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru, lub charakterem braku zgodności towaru z umową.


13. Klient może złożyć reklamację:

a) osobiście, zgłaszając się do dowolnego sklepu Flying Tiger Copenhagen na terenie Polski;

b) listownie na adres korespondencyjny: Tiger Warsaw Sp. z o.o., ul. Komitetu Obrony Robotników 45D, 02-146 Warszawa;

c) drogą mailową na adres: kontakt@tigerwarsaw.pl.


Klient ma możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej reklamowanego towaru na adres poczty elektronicznej kontakt@tigerwarsaw.pl.


14. Sklep przyjmuje Towar zgodnie z procedurą, wypełniając protokół reklamacyjny.


15. Posiadanie przez klienta dowodu zakupu, nie jest konieczne.


16. Reklamacja zostaje rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia od Klienta.


17. Pozostałe warunki reklamacji określa ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.


§4

POSTANOWIENIA KOŃCOWE